Saker jag kan erkänna...?

  • Helt ärligt tycker jag att det flesta som bloggar skryter så mycket, kan själv tycka att jag göra det ibland också. Men jag tänker ofta på när jag skriver mina inlägg att jag inte ska göra det. Jag vill att ni ska läsa min och veta hur jag har det, och få läsa hur någon annan har det. För alla är ju olika och jag vill visa andra att jag är så här och så här är jag. Försöker inte vara någon annan på min blogg, är mig själv liksom visar hur jag har det och mitt liv är så här. Så anledningen till att jag blogg är för att jag ska kunna skriva av mig och visa vem jag är för andra som läser min blogg. För mig spelar det ingen roll om jag har 80 läsare en dag och 180 läsare nästa dag. Jag bloggar för att andra ska kunna läsa hur mitt liv . Så varför gör alla till sig på sin blogg? kan man inte va sig själv, kan ju säga att jag kanske också gör det men jag vill inte det. Absolut inte, dom som gör det vet inte vad en blogg är? Så ska man för i huvud taget blogga ska man veta syftet med blogg. 

  • Jag tycker att man blir stämplad som rasist alldeles för enkelt. Helt seriöst så är man inte rasist om man råkar säga n*ger (vill inte säga ordet). Men man ska ju inte säga det bara för det då heller. Det är inte direkt ett fint ord och många blir sårad om man blir kallad det. Ordet ska ju självklart inte förekomma men om det råkar vill säga gör det av misstag, så ska man fortfarande inte bli kallad rasist. Man ska inte kalla en mörk människa n*ger och man ska inte kalla en svensk människa svenne, men tydligen är svenne inte samma sak? Jag säger bara att det låter finare med svenne men det är ju inte heller okej om man inte vill bli kallad det? Man kanske ska bli kallad det man heter? är det inte därför vi har ett namn? Om man kommer får ett annat land så ska man bli accepterad eller om man har en annan stil än vad andra har så ska man fortfarande bli accepterad. Nu för tiden blir man stämplad "fjortis" om du använder lite mer smink än vad andra gör, du blir stämplad "emo" om du gillar hård rock och går med svarta kläder. Man blir stämplad "tönt/nörd" om du tar skolan allt för seriös och man tänker på sin framtid. Vart leder det till ? Är det verkligen så här alla vill ha det ? Det finns ju bara en som jag och det är jag, och det finns bara en som du och det är du. Så var som du själv vill och stå för det du själv vill göra så kommer du längre i livet än vad dom andra som försöker vara någon annan och inte vågar vara sig själv gör !

  • Man ska tala sanning i alla lägen. Visst, alla har ljugit någon gång om inte kommer det. om det inte är meningen att ljuga varför finns det något som heter lögn? Man blir hellre sviken av sanningen än glad av en lögn. Det är dess värre sant. Jag tror att människa är upp bygg så att man vill tala sanning men vill inte göra den personen ledsen eller arg(nu tror ju ni varför just ledsen eller arg? man ljuger oftast för någon annan för man vill inte såra den. för man har gjort något eller kommer göra något dumt). Man behöver ju inte ljuga om man har gjort något bra för då är man ju stolt över det. Men det man är mindre stolt över ljuger man om..Det finns dom människor som ljuger mer och det finns dom människor som ljuger mindre. 
    Dom som ljuger mer är väll osäkra med sig själva? O dom som ljuger mindre är mer säkra på sig själva.
    Men det tar tid innan man är säker på sig själv, men det är olika för alla.

  • Skit snack. Eftersom jag är tjej så vet ju jag att tjejer snackar skit både om killar och andra tjejer. Men om  tänker efter så är ju det rätt onödigt. Jag vet inte om killar snackar skit? men jag tror att dom gör det men inte lika mycket som tjejer gör. Varför gör man det egentligen? Jag tror det handlar om hur säker man är med sig själv? Är man säker gör man det inte och om man är lite mera osäker gör man det mer. Skit snack är ju bara massa skit det är därför det heter 'skit' snack. 

  • Rykten. Rykten är väll samma sak som skit snack , att skapa ett rykte krävs mycket. Själv har jag ALDRIG gjort det och kommer hellre aldrig göra! Rykten är så fult. Om man skapar ett rykte måste man vara jävligt osäker med sig själv ? Varför ens skapa ett? hur kommer man på en sån idé ?  Om nu någon har skapat ett rykte så ska man ju självklart inte tro på det ! Det är bara SKIT , bara massa SKIT . Rykten borde inte finnas. Om det kommer fram någon gång att det går något rykte om dig stå upp och låt det gå vidare. Du kan inte göra ett skit, men stå för dig själv och säg "Tror du på rykten?". Då är man stark och säker med sig själv! Såna människor ser jag upp till. Alla ni som är så är mina idoler. 

  • Grupp tryck. Grupp tryck kan vara både bra och dåligt. För det mesta leder det till dåliga saker. Som till att prova röka eller dricka ? Ofta faller alla för det och provar. Dom som är så pass säkra som kan säga nej är värda guld. Dom få som verkligen kan göra det är så sjukt duktiga ! Många faller för det för lätt. Jag tror jag är en sån människa men det ska det bli ändring på. Jag faller alldeles för lätt för vissa saker andra saker kan jag säga ifrån.. Men alla ska kunna säga nej till saker det inte vill göra ! 


    Alla människor har svårt att erkänna vissa saker, men det här kunde jag erkänna nu !

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Håller med.. Och jag säger typ neger, turk, arab hela tiden och jag vill inte att folk ska tro jag är rasist för det? <3

2011-01-24 @ 21:20:20
URL: http://randomshit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback