Då/nu

DÅ:

NU:

En männsika förändras. Utseende,vilka kompisar man väljer, sitt sätt att vara, vad man väljer göra. Allt kan man bara göra själv, fast folk hakar på en så kan man bara gör något när man riktigt vill det. Annars åker det bara in och ut igenom öronen. Bara en själv som kan ändra på en. Ingen annan. Det är omöligt. För mig är det svårt, kanske har förändrats men blivit mognare. Börjat förstått vad "meningen" med livet är. Det är inte svårt att komma på. Alla måste hitta sin egna mening. Utan mening står jag inte här jag är idag. Utan allt jag hade idag hade jag inte varit ett piss. Varit en stor fet tönt som inte visste ett skit.  Men en sak har jag lärt mig i livet eller fler saker men en sak som jag verkligen hatar är lögner. Ljuger någon för mig blir jag sårad när jag får veta sanningen sen. När jag ljuger(dom få gångerna jag göra/gjort) får jag dåligt samvete. Kan inte sova på flera nätter och tänker på vad jag har gjort?.. Jag är ingen människa som bråkar med folk, jag håller mig undan från sånt men det händer väll... Då blir jag så sårad känner mig hatad och svag.. Jag hatar den "känslan" det är nog det värsta jag vet. Att bråka med familjen som vänner. Hemskt. Förstår inte folk som älskar att bråka och slåss? Vafan, har man för liv då?.. Usch, patetiska människor!! Jag får bara dåligt samvete om jag inte får ett léende tillbaka till den jag log åt. Så jag är rätt så känslig, kan jag erkänna. Men jag kan stå upp för den jag är och det jag har gjort i mitt liv. Jag har gjort såå dumma saker så det inte finns men man lär sig men det sitter ju kvar i bak huvudet såklart, men det får man väll lära sig leva med tyvärr... Vissa saker vill jag faktiskt glömma.
En vacker dag som någon slår mig men då kommer den inte bli så vacker längre men jag kommer låta personen slå mig tills den har fått nog sen kommer jag klippa tillbaka. Om det är någon i samma storlek annars kommer jag bara ta smäll efter smäll. Vänta till personen tröttnar. För någon gång måste ju personen tröttna på att slå mig? Jaja, är bara berätt på vad som kan hända. Man vet väll aldrig, livet är långt och jag har gjort mycket för att vara som jag är. Menat med den här texten är från och med nu ska jag kämpa för något jag får tillbaka eller något jag vill ha. Tänker aldrig kämpa för något jag inte kan få. Det är aldrig värt att lägga ner så mycket tid till något eller någon som man inte får något tillbaka ifrån. Det är verkligen inte värt det.. Har bestämt mig! "Livet är långt, mycket kan hända. Det du vill ha håll i det hårt och släpp det du inte vill ha, onödigt och bara ha massa skit."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback